Monday, February 4, 2008

Kandungan Format Rancangan perniagaan

Sudah agak lama saya tidak menulis dalam blog ini. Bila semester baru bermula, maka saya jadi terlalu sibuk dengan kerja-kerja seharian. Namun, kini saya akan kembali menulis tentang rancangan perniagaan, tentang format dan tips-tips dalam menyediakan rancangan perniagaan yang baik. Kita mulakan dengan bahagian pertama iaitu kandungan Rancangan Perniagaan

Apakah yang perlu ada dalam Rancangan Perniagaan Anda?

BAB 1 : Pendahuluan & Pengenalan Projek

BAB 2 : Profail / Latar belakang usahawan dan Pengarah Syarikat

BAB 3 : Profail projek dan latarbelakang perniagaan

BAB 4 : Aspek Pengurusan

BAB 5 : Aspek perkhidmatan / pengeluaran

BAB 6 : Aspek pemasaran

BAB 7 : Aspek kewangan

BAB 8 : Butir-butir penjamin

BAB 9 : Kesimpulan

Selepas ini, saya akan terangkan satu persatu dalam setiap bab bagi memudahkan anda untuk menyediakan Rancangan Perniagaan sendiri.

1 comment:

Anonymous said...

PERKHIDMATAN PEMBIAYAAN LE-MERIDIAN. syarikat pinjaman yang memberi saya pinjaman sebanyak 5,000,000.00 USD Apabila pelabur-pelabur lain yang lain telah mengabaikan tawaran saya tetapi Le_Meridian Funding Service memberi saya pinjaman yang memuaskan. langsung ke pembiayaan pinjaman dan projek dari segi pelaburan. mereka menyediakan penyelesaian pembiayaan kepada syarikat dan individu yang mencari akses kepada dana pasaran modal, mereka dapat membantu anda membiayai projek anda atau mengembangkan perniagaan anda. Hubungi E-mel :::: lfdsloans@lemeridianfds.com Juga lfdsloans@outlook.com atau Tulis pada Whatsapp Nombor pada 1- (989-394-3740) Berpikir Baik,